woensdag 6 januari 2010

Linda De Win en waarom ze niet mag winnen

Hoewel de komkommertijd normaal in de zomer valt, haalt deze winter al dagen lang een erg triviaal feit het nieuws. Linda De Win mag niet winnen. Nochtans weet Linda heel veel. Ze weet het snel en ze weet het beter dan de anderen. Is dat niet net de bedoeling van het spel? Ik snap er niets meer van.

Verfrissend vond ik het. Een vrouw op tv die niet wanhopig probeert leuk gevonden te worden. Een vrouw op tv die niet lacht met grappen die niet grappig zijn. Een vrouw, die wil winnen als een man en dat niet verbergt achter een mysterieus en flauw flirterig lachje.

Maar ze neemt zichzelf te serieus. Ze wil te graag winnen, luidt de commentaar. Dat is waar maar maak je geen illusies. Iedereen die deelneemt aan De Slimste Mens wil winnen. Achter de schermen vloeien traantjes. Lijstjes worden vanbuiten geblokt. Lien Van De Kelder wilde winnen. Ann De Bie ook. Erika Van Tielen en Sabine Hagedoren. Linda is gewoon eerlijk. ‘Ik speel een spel, ik wil winnen en ik kan dat.’ Geen: ‘Oeps, een goed antwoord. Ben ik nu onsympathiek? Wacht ik knipper even met mijn wimpers, steek mijn borsten vooruit en iedereen is het vast vergeten.’

Knap vond ik het. Linda weet veel en dat weet ze. Ze gaat ervoor. Go Linda.

Op facebook denken ze daar schijnbaar anders over. Heel anders. Linda moet uit De Slimste Mens. Ze moet een bril dragen en is een pita, staat daar te lezen. Sommigen vinden haar zelfs een koe.

De leden van die facebookgroepen  hebben thuis vanachter hun laptop “dapper” iemand gepest. Iemand die meer weet dan zijzelf. Iemand die met een micro achter de president van Europa aanholt en hem zinnige vragen stelt. Iemand die op tv dapper zichzelf was en bleef. Zelfs toen enkelen in hun verveling “dapper” genoeg waren om haar op facebook belachelijk te maken. Maar aan het einde van de rit, wie hebben ze echt belachelijk gemaakt? Linda of zichzelf?

Go Linda !

 

Linda De Win:

                             klik en Kijk naar Linda in Phara

Geen opmerkingen:

Een reactie posten